A classe de COED hem tractat el tema de la descripció:
La descripció és un mode d’organització del discurs que pretén representar lingüísticament tots els aspectes de la realitat, des dels més concrets als mes abstractes.
Podem distingir dues classes de descripció: l’objectiva i la subjectiva.
- Objectiva: L’autor adopta una actitud imparcial davant de l’objecte descrit i es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió possibles les característiques que millor el defineixen.
- Subjectiva: L’autor dóna la seva opinió sobre l’objecte descrit i sovint te una finalitat estètica.
L’estructura dels textos descriptius es la següent:
- Establiment del tema: Es presenta l’objecte com un tot.
- Caracterització: a través de la qual es distingeixen les qualitats, propietats i característiques de l’objecte descrit.
- Relació amb el món exterior: Tant pel que fa a l’espai com el temps, com el que fa a les múltiples relacions que es poden establir entre altres móns i objectes anàlegs.
En el moment de fer una descripció hem de tenir en compte diferents aspectes:
Idear: hem d’observar la situació, és a dir, intentar trobar les millors paraules per descriure l’objecte.
- Ordenar: hem de fer un esquema de les informacions que tenim.
- Textualitzar: consisteix en fer la redacció del text d’una manera clara, coherent i cohesionada
Però, a l’hora de redactar un text descriptiu, hem de tenir en compte:
- Sintagmes nominals àmpliament adjectivats.
- Verbs en present o imperfecte d’indicatiu.
- Paraules que descriuen impressions sensorials.
-Terminologia. -Definicions. -Enumeracions.
-Recursos expressius: Comparacions, metonímies, personificacions, al•literacions, etc.
El fet de treballar la descripció, ens ha donat els conceptes claus per descriure correctament, i no tan sols per fer-ho bé, sinó que també d'una manera més ràpida i senzilla.
JOAN, DEMÀ PARLARÉ DE TU ALS MEUS ALUMNES
Hace 3 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario